Юридична фірма Халас і Партнери - Азбука боротьби з недобросовісною конкуренцією
PL|EN|RU|UA

Юридична фірма Халас і Партнери - Азбука боротьби з недобросовісною конкуренцією

Конкуренція є одним з найважливіших чинників, які впливають на розвиток економіки і вона повинна володіти однією з багатьох рис, а саме чесністю. З цього положення виходить також законодавець, а тому в польському праві знайшлось місце для Закону про боротьбу з нечесною конкуренцією від 16 квітня 1993 року. 

Діяння з якими повинен боротись даний закон можна охарактеризувати, як недобросовісні тобто такі, які не до кінця можуть порушувати закон, але які ми інтерпретуємо як такі, що порушують закон, а також діяння, які вступають в колізії з прийнятими нормами (законодавець послуговується терміном “прийняті звичаї”) і порушують або створюють загрозу інтересам підприємців чи їхнім клієнтам. Закон має також на меті охорону інтересів підприємців у випадках, коли інші акти такої охорони не можуть гарантувати. Також він може виконувати допоміжну роль поряд з іншими нормами права. Це особливо важливо з уваги на динамічний ріст кількості продуктів і послуг на сьогоднішній день і гарантування кожному з учасників господарського обороту рівності принаймі у правовому аспекті.

Щоб краще зрозуміти в чому полягає захисна функція зазначеного закону треба уважно придивитись до формулюванння головного терміну — недобросовісної конкуренції в ст. 3 вищезазначеного Закону, який перераховує типовий перелік елементів, які підпадають під недобросовісну конкуренцію. Такими елементами є: елементи, що вводять в оману назву компанії, фальшиві або шахрайські визначення походження товарів чи послуг, елементи які вводять в оману позначення товарів чи послуг, порушення комерційної таємниці, примушення до невиконання чи розірвання договору, копіювання товарів, реклама недоліків товарів конкурентів чи недобросовісна похвала власної продукції, а також недобросовісна чи заборонена реклама. Перші з вказаних елементів найчастіше знаходять своє застосування у випадках не зареєстрованих товарних знаків (також промислових зразків) або додатково для охоронюваних назв на підставі відповідних норм. Інші відносяться до недобросовісної поведінки підприємців по відношенню до клієнтів, як сумнівне вихваляння продукції, недобросовісна чи заборонена реклама, що на практиці має за мету охороняти інших підприємців через визначення меж діяльності конкретних субєктів до клієнтів.

Для визначення даної діяльності за недобросовісну конкуренцію досить буде виявлення загрози такими діяннями одного підприємця іншому. Підприємець, інтересам якого такі діяння приносять шкоду, має у своєму розпорядженні цілий набір інструментів для захисту. Такими інструментами є — вимога про припинення заборонених діянь, усунення наслідків заборонених діянь, подання одноразового або багаторазового – інформації у відповідній формі у засоби масової інформації, інтернеті чи за допомогою інших форм поширення. Крім вищевказаних інструментів можна також домагатись відшкодування шкоди (згідно з нормами Цивільного кодексу), повернення безпідставно отриманої вигоди, до якої може відноситись неналежне отримання прибутку від продажі товарів подібних до товарів іншого підприємця, або висунення претензії про отримання відповідної грошової компенсації на відповідну соціальну мету пов’язану з підтримкою польської культури або охорони культурного середовища — якщо діяння недобросовісної конкуренції були злочинними. Важливим аспектом, якого часто уникають в контексті опису недобросовісної конкуренції є також можливість використання крім названих вище цивільно-правових механізмів інші механізми, які передбачають кримінальну відповідальність за такі діяння навіть з позбавленням волі до 8 років.

statuetka-luksusowa-marka-roku-poswiata